Florius valt in communicatieprijzen

Florius valt in communicatieprijzen
  • 15 oktober 2020
  • Redactie

Florius mag dit jaar de prijs ‘Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers’ in ontvangst nemen. Hiermee laat het zusterbedrijf van ABN Amro, Aegon en ING achter zich. Zij eindigen op de tweede en derde plek. De prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan geldverstrekkers die hun dienstverlening aan hypotheekadviseurs het meest hebben verbeterd of vernieuwd.

Een duidelijke transparante handelswijze richting adviseurs en eindconsumenten zijn onmisbaar om in aanmerking te komen voor deze prijs. Daarnaast spelen ontwikkeling op het gebied van bekendheid, imago en voorkeurspositie een belangrijke rol. Dit jaar werd ook gekeken naar hoe de organisatie heeft ingespeeld op de corona uitbraak.

Digitale ontwikkelingen en corona
De jury was op deze punten het meeste te spreken over Florius. Door ontwikkelingen als een nieuwe adviseurs-tool – een direct te downloaden duurzaamheidsrapport voor woningen – en de inzet van brondata wat een hypotheekproces vereenvoudigt én aanmerkelijk versnelt, wist Florius de prijs te winnen.

De coronacrisis was voor veel hypotheekverstrekkers een extra manier om te laten zien hoe zij zich onderscheiden van de rest. Een duidelijke handleiding bestond hiervoor namelijk niet. ‘Naast digitalisering onderscheidt winnaar Florius zich vooral op het gebied van ondersteuning tijdens de coronacrisis’, aldus het juryrapport. Ook had de hypotheekverstrekker oog voor hypotheekhouders die getroffen waren door de crisis.

Florius is naar eigen zeggen ontzettend trots op het winnen van de prijs. ‘Het is een hele mooie erkenning voor de manier waarop wij onze hypotheekadviseurs ondersteunen met onze vernieuwde dienstverlening. Vanaf maart hebben we bijna 3.000 klanten geholpen, waarbij ons uitganspunt was om zo snel mogelijk direct een concrete oplossing aan te bieden en hiermee duidelijkheid te geven’, aldus Karin Polman, directeur van Florius.

comments powered by Disqus