VanMoof breidt klantenservice drastisch uit

VanMoof breidt klantenservice drastisch uit
  • 18 maart 2021
  • Redactie

VanMoof gaat de klantenservice en de CX flink aanpakken. Na de stijgende verkoop van e-bikes wereldwijd wil het merk fors investeren in het aantal servicepunten in 50 steden, meldt het merk.

Dit netwerk, gecombineerd met app-ondersteuning en diagnostische oplossingen op afstand, is VanMoofs antwoord op de verwachtingen en behoeftes van haar klanten. De vernieuwde CX hangt samen met het beoogde vernieuwd ‘ecosysteem’ dat volledig rond haar gebruikers is opgebouwd. Hiermee wil VanMoof van service haar nummer één prioriteit maken.

Dit zogenaamde ecosysteem komt op een belangrijk moment aldus VanMoof, aangezien de verkoop van e-bikes in de afgelopen 12 maanden meer dan verdrievoudigd is. Inmiddels telt VanMoof meer dan 150.000 gebruikers wereldwijd. Sinds 2019 is het aantal kalnten zelfs vervijfvoudigd, een groei die vereist - zowel online als offline - om ‘tot een dienstverlening van topniveau te komen.’ Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.

'We hebben de tweede helft van 2020 besteed aan het luisteren naar onze riders en het opnieuw vormgeven van ons dienstenaanbod op onze digitale kanalen. Nu zijn we klaar om de ervaring van onze fysieke dienst over de hele wereld uit te rollen', zegt Taco Carlier, medeoprichter van VanMoof.

Sinds de lancering van VanMoofs nieuwe S3 & X3-modellen in april 2020, heeft het merk goed geluisterd naar de klant om verbeterpunten te identificeren. ‘Een verbeterde fysieke aanwezigheid en naadloze integratie van diensten stonden het hoogst op de wensenlijst van de community,’ aldus Carlier.

Van acht naar 50 steden
In de komende zes maanden zal VanMoof haar fysieke aanwezigheid van 8 naar 50 steden uitbreiden. Om ook buiten de Brand Store-steden topservice te kunnen bieden, worden in het kader van de wereldwijde service-uitbreiding 14 Service Hubs geopend in Europa, de VS en Japan. In elk van deze hubs kan de klant terecht voor testritten, check-ups en reparaties. Daarnaast gaat VanMoof samenwerken met meer dan 60 gecertificeerde partnerwinkels en fietsenmakers.
(PvWK)

comments powered by Disqus