VGZ lanceert patiëntgerichte app
In samenwerking met Medicinfo heeft VGZ nieuwe app gelanceerd: ‘Vraag het de huisarts’. Het digitale platform moet digitaal en persoonlijke zorg laagdrempelig maken, patiënten regie geven over hun gezondheid en huisartsen meer ruimte geven voor patiënten met complexere problemen of vragen.
In samenwerking met Medicinfo heeft VGZ nieuwe app gelanceerd: ‘Vraag het de huisarts’. Het digitale platform moet digitaal en persoonlijke zorg laagdrempelig maken, patiënten regie geven over hun gezondheid en huisartsen meer ruimte geven voor patiënten met complexere problemen of vragen.
Digitale vraagbaak Medicinfo heeft zorgverzekeraar VGZ ondersteund in de ontwikkeling van de nieuwe applicatie. Er loopt op dit moment een pilot met de app, waarbij een deel van de VGZ-verzekerden zorgvragen kunnen stellen aan de artsen en verpleegkundigen die zijn aangesloten bij het platform. Tevens bestaat er de mogelijkheid om te videobellen met een zorgverlener.
Klanttevredenheid
‘We zien dat mensen […] een hogere serviceverwachting hebben, ook als het gaat om zorg’, verklaart Caroline Besuijen namens Medicinfo. De nieuwe dienst moet inspelen op de behoefte aan deskundige en persoonlijke zorg waar en wanneer het de verzekerde uitkomt. ‘We zien een ontzettend hoge tevredenheid bij de gebruikers.’
Lees ook: https://customerfirst.nl/interviews/2021/02/vgz-laat-digitaal-van-zich-horen/