MS Mode rolt RFID-labelprogramma uit ter ondersteuning omnichannelstrategie
Kledingretailer MS Mode heeft Checkpoint Systems in de arm genomen om zijn omnichanneldoelstellingen te halen via een RFID-labelprogramma. Het project werd in slechts vier weken voltooid.
Het kledingbedrijf met 190 winkels in Nederland, Frankrijk, België, Spanje en Luxemburg wilde zijn voorraadnauwkeurigheid verbeteren en een sterke omnichannelspeler worden. MS Mode was al van plan om RFID in te voeren, zoals bij zusterbedrijf America Today. Maar de toename van omnichannelbestellingen als gevolg van de pandemie maakte dit project nog dringender. Het bedrijf besefte dat RFID-technologie de sleutel was om zijn digitale transformatie te verwezenlijken en belangrijke aspecten van omnichannelretail, zoals de voorraad aanvullen, mogelijk te maken.
MS Mode koos al snel voor een combinatie van twee verschillende kledinglabels, zelfklevende stickers en hangtags. Het bedrijf ging voor een bestaand RFID-label van het merk Njord met Impinj M750-chip, één van de kleinste RFID-chips op de markt, met uitstekende detectieprestaties.
MS Mode verwacht dat het de investering in slechts achttien maanden volledig zal terugverdienen. Checkpoint Systems levert alle labels via het ultramoderne platform CheckNet van zijn divisie Apparel Labelling Solutions (ALS). Het gaat om een geautomatiseerd online bestelplatform dat de complexe productieorderstromen via RFID-tags snel en nauwkeurig beheert. Bovendien biedt de QR-code op de labels de klanten in de winkel de gelegenheid om onder andere meer productinformatie, stylingtips, details voor online bestellen op te vragen.
Robert-Jan Haitink, Project Manager, bij MS Mode vertelt: ‘De samenwerking met Checkpoint Systems was positief. Het bedrijf heeft bewezen een betrouwbare, professionele partner te zijn. Onze jarenlange samenwerking gaf de doorslag om met Checkpoint Systems in zee te gaan en we zijn verheugd dat het project zo'n succes is geworden. Checkpoint Systems doet wat het belooft. De snelle oplevering van het volledige project is dan ook het bewijs van ons perfect gelijkwaardig partnerschap.’
‘De snelle uitrol van dit project is uniek en toont goed aan hoeveel twee partners kunnen waarmaken als ze nauw en deskundig samenwerken. Met de hulp van het ervaren team van MS Mode verliep het proces vlot, zodat we het project vol vertrouwen in recordtijd konden opleveren. Net als zijn zusterbedrijf America Today, zal MS Mode enorme voordelen puren uit deze nieuwe technologie’, bevestigt Geert den Hartog, Key Account Director Apparel bij Checkpoint Systems.