Kostenbesparingen en proactieve klantenservice

Kostenbesparingen en proactieve klantenservice
  • 27 oktober 2022
  • Kel Koenen

Salesforce Contact Center brengt de mogelijkheden van Service Cloud samen voor het klantcontactcenter. Hiermee krijgen organisaties een uitgebreide set aan tools om hun contactcenters efficiënt te transformeren tot een hub van geautomatiseerde, intelligente en realtime klantenservice.

Contactcenters kunnen nu gebruikmaken van realtime data, van geautomatiseerde bots, digitale kanalen en selfservicehubs. Dit resulteert in een nog completer en eenduidiger beeld van elke klant. Deze nieuwe realtime mogelijkheden geven medewerkers de tools die ze nodig hebben om klanten sneller te helpen aan een oplossing voor hun vraagstukken, meer gepersonaliseerde service te leveren en de klanttevredenheid te verhogen. Tegelijkertijd besparen ze gemiddeld 27% op service- en ondersteuningskosten.

De vijfde editie van het State of Service Report laat zien dat 85% van de klanten consistente interacties met bedrijven verwacht waarbij service centraal staat in de klantervaring.

In een tijd waarin organisaties worden gevraagd om meer te doen met krimpende budgetten terwijl ze worden geconfronteerd met externe uitdagingen zoals economische onzekerheid en arbeidstekorten, is de behoefte aan tools die medewerkers in staat stellen om op grote schaal connected, optimale klantervaringen te bieden, nog nooit zo groot geweest.

comments powered by Disqus