VGZ verbreedt customer journey

VGZ verbreedt customer journey
  • 19 december 2022
  • Kel Koenen

VGZ biedt haar leden sinds kort een uitgebreid platform met gezondheid- en zorgservices. De zorgverzekeraar brengt in haar servicestore aanbieders van digitale zorg- en gezondheidsdiensten overzichtelijk bij elkaar voor haar leden. VGZ is de eerste zorgverzekeraar in Nederland die dit concept introduceert.

Om de zorg in Nederland toekomstbestendig te houden, is het volgens VGZ noodzakelijk samen de druk op de zorg te verlagen. De verzekeraar verschuift haar focus van zorg, naar gezondheid én zorg. Samen met zorgprofessionals, leden en andere partners biedt ze diensten aan die Nederland gezonder maken. Digitale services via de servicestore in de zorgapp van haar merken maken hier een belangrijk onderdeel van uit. Deze innovatie maakt de app nog completer.

‘Onze leden hebben in toenemende mate behoefte aan digitale services’, vertelt Erwin Koekoek van VGZ. ‘Zij verwachten – net als bijvoorbeeld bij banken en retail – veel zaken via een app te kunnen regelen. De app is het startpunt voor alle servicetaken van de leden van VGZ. Hier kunnen ze al hun verzekeringszaken vinden, zoals hun polis, zorgpas, declaraties, vergoedingen en verbruikt eigen risico. Ze kunnen hier ook eenvoudig zelf declaraties indienen of een vraag stellen.’

Sinds kort zijn veel diensten op het gebied van gezondheid aan de servicestore toegevoegd, zoals de VGZ Mindfulness Coach, de VGZ Soepel en Sterk Coach, de Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn, Nationale Apotheek, MedApp, Thuisarts en mentale gezondheidsdiensten.

comments powered by Disqus