Center Parcs vernieuwt customer experience

Center Parcs vernieuwt customer experience
  • 5 januari 2023
  • Kel Koenen

Center Parcs Europe exploiteert verschillende vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Het bedrijf vernieuwt niet alleen de bestaande parken, maar breidt ook het aanbod van ervaringen drastisch uit, met meer duurzame initiatieven en lokale projecten.

Center Parcs beschouwt meer dan ooit de verbinding tussen mens en natuur als haar kerntaak en wil beiden dichter bij elkaar brengen. De nieuwe positionering wordt niet alleen vertegenwoordigd in de huidige en toekomstige ervaringen die het merk aanbiedt, maar ook in de benadering richting gasten. 'De afgelopen jaren evolueerde het reisgedrag meer richting duurzaam reizen en de wens voor persoonlijke en unieke ervaringen, als gevolg worden vakanties in de buurt en authentieke ervaringen tijdens die vakanties populairder', stelt Andres Neira de Back van Center Parcs Europe. 'We weten dat mensen zich het beste voelen wanneer zij zich echt verbinden met elkaar en met de natuur. Center Parcs vindt zichzelf opnieuw uit, met nieuwe en vernieuwde parken en ervaringen én een nieuwe look en feel. Met deze nieuwe identiteit willen we gasten herinneringen laten maken en hen ervaringen meegeven die ze voor altijd bijblijven.'

De transformatie van Center Parcs is al langer aan de gang door onder meer investeringen in digitalisering, gericht op gastervaring (met de vernieuwde app en de interactieve armband, die gasten toelaat om hun cottage te openen, activiteiten te boeken en het zwemparadijs Aqua Mundo binnen te gaan. Met Learn, Do, Create' in gedachten verwelkomt Center Parcs gasten met een breed scala aan nieuwe ervaringen in of rond de parken. Alle experiences zijn geïnspireerd op de omgeving en de unieke elementen van elk park. Met 'natuurbeleving' als focus nodigt Center Parcs mensen uit om de lokale omgeving ten volle te ervaren tijdens hun verblijf.

comments powered by Disqus