Cognizant gaat digitale klantervaring van Volkswagen Group transformeren

Cognizant gaat digitale klantervaring van Volkswagen Group transformeren
  • 14 maart 2023
  • Redactie

Cognizant gaat de digitale klantervaring van de Volkswagen Group transformeren. Het betreft het Ierse deel van de organisatie. Doel is een meer gepersonaliseerde klantervaring te creëren.

Cognizant gaat allereerst de digitale klantenservicelandschap van Volkswagen Group Ierland transformeren. Het bestaande silo contactplatform van Volkswagen Group Ierland, de autofabrikant met het hoofdkantoor in Wolfsburg in Duitsland, wordt door Cognizant hervormd tot een omnichannel customer experience (CX) platform, gebaseerd op Salesforce Service Cloud Voice en Amazon Connect.

Als onderdeel van de samenwerking implementeert Cognizant een volledig digitaal, cloudgebaseerd omnichannel CX-platform. Het platform moderniseert en digitaliseert de klantbetrokkenheid. Ook biedt het adviseurs een gebruiksvriendelijke, webgebaseerde en uniforme gebruikersinterface die klantgegevens, context, journeys en interactiekanelen combineert. Daarnaast zal Cognizant geavanceerde inzichten bieden in de customer journey. Dit draagt bij aan de optimalisatie van de rapportage en bevordert het nemen van zakelijke beslissingen. Zo kan Volkswagen Group de beste acties ondernemen om klanten een gepersonaliseerde ervaring te bieden, inclusief een aanbeveling voor de volgende stappen wat betreft levering van diensten en producten. De samenwerking draagt bij aan de voortdurende verbetering, functie-uitbreiding en innovatieproces van het platform

'De missie van Cognizant is OEM’s, leveranciers, dealers en autofinancieringsbedrijven te transformeren tot moderne ondernemingen. Dit programma is een nieuw initiatief voor zowel Cognizant als Volkwagen Group en combineert de sterke CX-mogelijkheden van CRM, digitaal en voice in de cloud. We zijn vereerd om Volkswagen Ierland te ondersteunen bij de transformatie van de customer journey. Wij willen ervoor zorgen dat het nationale sales bedrijf voldoet aan de verwachtingen van de klanten', zegt Rohit Gupta, Managing Director, UK&I, Cognizant. 'Met meer dan 15 jaar ervaring in het beheren en transformeren van klantcontactcentra wereldwijd en gecombineerd met onze bewezen methodologieën, processen en expertise in agile lead delivery, zijn we er klaar voor om de klantervaring van Volkswagen Group Ierland te verbeteren.'

comments powered by Disqus