AFKLMP Cargo brengt klantenservice in luchtvracht naar nieuwe hoogten

AFKLMP Cargo brengt klantenservice in luchtvracht naar nieuwe hoogten
  • 3 juli 2023
  • Kel Koenen

Air France KLM Martinair Cargo (AFKLMP Cargo) heeft samen met Salesforce en Vonage de wereldwijde klantenservice gemoderniseerd met een nieuwe Customer Relationship Management (CRM)-oplossing. Hierdoor worden klanten per telefoon en via digitale kanalen, geïntegreerd op één enkel platform, sneller en beter geholpen en krijgen zij meer ondersteuning op maat.

AFKLMP Cargo wil wereldwijd de beste klantenservice bieden door gebruik te maken van data en de nieuwste technologie, gecombineerd met de expertise van medewerkers. Door de samenwerking met Salesforce hebben de klantenserviceteams nu een 360-graden beeld van klanten wat hen helpt om de dienstverlening te optimaliseren. Voor AFKLMP Cargo is klantenservice de hoeksteen in haar strategie om naadloze, efficiënte en gepersonaliseerde klantervaringen te creëren. Het bedrijf beschouwt de inzet van data en geavanceerde technologie, inclusief artificial intelligence (AI), essentieel om dit te bereiken.

Na een uitgebreide evaluatie van de wereldwijde klantenservice heeft AFKLMP Cargo het onbenutte potentieel van data en technologie geïdentificeerd. Met de implementatie van nieuwe CRM- en geïntegreerde contactcenter-oplossingen wil het bedrijf de klantervaring transformeren en de processen stroomlijnen die ten grondslag liggen aan de dagelijkse bedrijfsvoering van klanten. Met behulp van Salesforce Service Cloud krijgen klantenserviceteams een volledig 360-graden beeld van klanten, waardoor ze interacties kunnen personaliseren en via alle kanalen ondersteuning op maat kunnen bieden. De volledige cloud-oplossing bevat geïntegreerde telefonie met Service Cloud Voice en Vonage Contact Center for Service Cloud Voice, en AI-gedreven inzichten voor een betere omnichannel service-ervaring met Einstein for Service.

Door gegevens over klantvoorkeuren, verzendpatronen en feedback te analyseren met CRM Analytics, kan de organisatie haar dienstverlening verder optimaliseren. Als volgende stap kijkt het bedrijf naar de mogelijkheden van Service GPT, de generatieve AI-oplossing van Salesforce voor de service-omgeving. 'Onze beslissing om te investeren in een nieuwe state-of-the-art CRM-oplossing is een belangrijke ontwikkeling en een belangrijke bouwsteen van onze algehele commerciële transformatie, waarmee we in 2020 zijn gestart. Boven op de technologische voordelen en mogelijkheden, zullen onze klanten volledig kunnen profiteren van onze zeer ervaren en gespecialiseerde klantenserviceteams in meer dan 60 kantoren wereldwijd door hen te verbinden via ons nieuwe CRM-platform', vertelt GertJan Roelands, SVP Commercial bij AFKLMP Cargo. 'Dit zal helpen om de time-to-market te optimaliseren en serviceniveaus te verbeteren. Dit alles past in ons streven om leider te worden in duurzame luchtvracht en tegelijkertijd met passie de beste klantervaringen in zijn klasse te leveren.'

comments powered by Disqus