Beste klantenservicestem van Nederland

Beste klantenservicestem van Nederland
  • 15 november 2023
  • Kel Koenen

Bas de Leeuw is uitgeroepen tot beste klantenservicestem van Nederland 2023. Hiermee krijgt De Leeuw een mooie bonus en wordt hij geholpen aan een baan bij een opdrachtgever.

Sinds half oktober hebben kandidaten zich via een audiobericht kunnen aanmelden. De Leeuw nam het op tegen twee andere finalisten en werd door de jury verkozen vanwege zijn lef, creativiteit en oplossingsgerichtheid.

Dinsdag maakte Unique de winnaar van de online talentenjacht Sound Of Service 2023 bekend. Met de online talentenjacht is het uitzendbureau op zoek gegaan naar de beste klantenservicestem van Nederland en wil het extra aandacht vragen voor de kennis en kunde van klantenservice medewerkers. Naast een goed stemgeluid zijn ook het empathisch vermogen, enthousiasme en snel kunnen schakelen belangrijke vaardigheden die essentieel zijn voor een geschikte klantenservice medewerker.

Vlnr. Daan de Vries, Bas de Leeuw, Roel Masselink

De drie finalisten zijn door een driekoppige jury - bestaande uit Daan de Vries (Manager klantenservice van Univé), Roel Masselink (directeur Klantenservice Federatie) en Pascal Kersten (Unique) - live beoordeeld. Hierbij zijn de finalisten voor de jury niet zichtbaar geweest, om zo een echt klantgesprek na te bootsen.

'Ik ben erg blij dat ik vandaag met mijn stem het verschil heb kunnen maken', vertelt Bas de Leeuw (64), de beste klantenservicestem van Nederland 2023. 'Het mooie aan dit werk is dat je op basis van verbinding en emotie klanten kunt helpen, zonder dat je elkaar onbedoeld beoordeelt op de buitenkant. Voor mij staat de stem voor écht verbinding maken, van hart tot hart.'

Het selectieproces verliep via WhatsApp, waarbij kandidaten werd gevraagd mee door op een absurde, fictieve klantsituatie te reageren met een stembericht. Zo werd deelnemers op humoristische wijze duidelijk gemaakt dat een deel van het werkplezier in de branche bestaat uit het creatief inzetten van empathisch vermogen om zo tot een voor de beller bevredigend antwoord te komen. Uiteindelijk waren de finalisten erg aan elkaar gewaagd en uiteindelijk gaf het rustige stemgeluid van De Leeuw de doorslag.

comments powered by Disqus