DELTA beste in helpdeskonderzoek; grote verbeteringen in klantenservice

DELTA beste uit helpdeskonderzoek; grote verbeteringen in klantenservice
  • 21 december 2023
  • Kel Koenen

In het jaarlijkse helpdeskonderzoek van ProviderCheck, waarbij de bereikbaarheid van internetproviders wordt getest, is DELTA uitgeroepen tot winnaar. Met een indrukwekkende verbetering in hun wachttijd, heeft DELTA zich van de negende naar de eerste plaats opgewerkt.

Het onderzoek, gericht op de snelheid waarmee klantenservices reageren, toont aan dat bij DELTA-klanten gemiddeld maar 2 minuten en 22 seconden hoeven te wachten. Dit is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen de gemiddelde wachttijd nog 9 minuten en 50 seconden bedroeg.

‘We hadden al het snelste netwerk en nu hebben we ook de snelste klantenservice. Deze nummer één-positie bewijst dat we onze ambities waarmaken’, reageert Ferry Monsma, directeur Klantenservice DELTA enthousiast.

Caiway, een andere prominente provider, eindigt op de tweede plaats met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 44 seconden, een enorme vooruitgang ten opzichte van hun achtste plaats vorig jaar. Opvallend is dat Odido, ondanks de recente naamswijziging van T-Mobile naar Odido, consistent bleef presteren met een derde plaats, evenals vorig jaar.

Aan de andere kant van het spectrum staat Budget Alles-in-1, waar klanten gemiddeld 13 minuten en 53 seconden wachtten, een aanzienlijke toename ten opzichte van vorig jaar.

Het onderzoek benadrukt ook de verbeteringen bij andere providers zoals Ziggo, die dit jaar een vijfde plaats inneemt met een licht verbeterde wachttijd. Bart Heuts van Vodafone Ziggo: ‘We streven ernaar de klant gemiddeld binnen één minuut aan de lijn te hebben en adviseren alternatieve contactkanalen bij langere wachttijden.’

Het onderzoek onderstreept het belang van bereikbaarheid en klantenservice in de competitieve markt van internetproviders. Klanten hebben uiteenlopende opties om contact op te nemen met hun providers, waaronder sociale media, e-mail, chatbots, WhatsApp en traditionele telefoongesprekken.

comments powered by Disqus