Top 20 Facilitaire Contactcenters 2023: nieuwe nummer 1, opnieuw verlies totaalomzet

Top 20 Facilitaire Contactcenters 2023: nieuwe nummer 1, opnieuw verlies totaalomzet
  • 10 januari 2024
  • Kel Koenen

Ook over 2023 publiceerde CustomerFirst weer de traditionele Top 20 Facilitaire Contactcenters. Yource heeft de eerste plaats van Teleperformance overgenomen en de totaalomzet van de lijst is opnieuw teruggelopen ten opzichte van een jaar eerder.

Waar de lijst in 2022 nog goed was voor bijna 1,1 miljard euro, vertegenwoordigt het in 2023 een waarde van iets meer dan 900 miljoen. De CustomerFirst Top 20 Facilitaire Contactcenters van 2023 bevestigt de woorden van een CEO dat 'de markt in beweging is en de sector onder druk staat'.

Over nagenoeg de hele linie rapporteren deelnemers lagere omzetten dan vorig jaar en heeft near- en offshoring een grote vlucht genomen. Vanwege diverse overnames, fusies en faillisementen zien we dit jaar ook nieuwe partijen in de lijst.

Top 20

01) Yource 220.000.000
02) Teleperformance Nederland 165.000.000
03) Concentrix+Webhelp 148.000.000
04) Conduent 70.000.000
05) VANAD Engage 45.000.000
06) Soleo 37.000.000
07) ETB 35.000.000
08) Wengage 33.000.000
09) Custom Connect 27.000.000
10) Transcom 25.875.000
11) 2Contact 24.000.000
12) Continuum 20.680.000
13) RIFF 17.000.000
14) Foundever 12.700.000
15) Wesayso 10.500.000
16) Quality Contacts 6.500.000
17) TDA 6.100.000
18) ContactCare 6.000.000
18) DIRECT Klantcontact 6.000.000
20) Spangenberg Groep 2.750.000

De complete special met alle profielen, gegevens, nieuwtjes én interviews met de CEO's van Yource, Teleperformance, Concentrix+Webhelp, VANAD Engage, ETB, Custom Connect en RIFF is hier gratis te downloaden.

 

Lees deze special en alle andere interviews en artikelen in CustomerFirst nummer 11/12 - 2023

comments powered by Disqus