Consumentenbond: ‘Laat Refurbished.nl links liggen’
Het wordt consumenten ontraden om voorlopig bij webwinkel Refurbished.nl te bestellen. Volgens de Consumentenbond komen er zo veel klachten over het bedrijf binnen, dat het verstandig is om het bedrijf even links te laten liggen.
Klachten gaan vooral over dat het bedrijf bestellingen niet of niet op tijd levert en dat er bij annuleringen niet helemaal en soms zelfs helemaal niet wordt terugbetaald. De Consumentenbond had het bedrijf eind vorig jaar al aangesproken over de situatie en gevraagd om de levertijden op de website aan te passen. Ook werd Refurbished.nl gevraagd om de wettelijke terugbetaaltermijn van veertien dagen te respecteren.
Volgens Refurbished.nl zijn er wel maatregelen genomen, zoals het aanpassen van de leverbelofte op de site naar ‘vandaag besteld, morgen verzonden’, alleen is dat volgens de bond niet voldoende. Daarnaast leert een kleine controle dat de oude leverbelofte ‘vandaag besteld, morgen in huis’ nog steeds op de site staat.
Ook zou de webshop klanten nu direct in contact brengen met leveranciers, om klachten op te lossen, maar volgens de Consumentenbond is het bedrijf zelf verantwoordelijk voor juiste afhandeling van bestellingen en klachten.
Er zijn al maanden klachten over Refurbished.nl, het televisieprogramma Radar besteedde al meerdere malen aandacht aan het bedrijf.