Genomineerden DDMA Customer Data Awards 2024 bekend
De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards 2024 zijn bekendgemaakt. In de categorie Innovation dingen FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl mee naar de felbegeerde prijs. De categorie Data Transformation wordt dit jaar niet toegekend.
Op 12 november presenteren de genomineerden hun cases tijdens een Digital Talk, waarna op 28 november de winnaars worden onthuld tijdens het event DDMA NEXT. Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency, geeft aan dat de kwaliteit van de inzendingen dit jaar hoog is. ‘We feliciteren alle genomineerden van harte. Hoewel we in de categorie Data Transformation geen award uitreiken vanwege het niet voldoen aan de criteria, zijn de innovatiecases die wel genomineerd zijn van zeer hoog niveau en kunnen ze als bron van inspiratie dienen.’
De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18e keer uitgereikt en belonen organisaties die klantdata op een operationeel, tactisch en strategisch niveau optimaal weten te benutten. De onafhankelijke jury beoordeelde de cases op onder andere rendement, strategische verankering en klantimpact. Naast Frank de Beun bestaat de jury uit experts van organisaties als ANWB, KPN en DataOps House.
Geïnteresseerden kunnen op 12 november de presentaties van de genomineerden gratis bijwonen tijdens de Digital Talk, waarna op 28 november tijdens DDMA NEXT in Amsterdam de winnaars worden bekendgemaakt.