'Voor mij is deze tijd eentje van het ont-moeten'

'Voor mij is deze tijd eentje van het ont-moeten'
  • 12 augustus 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

In de zomerrubriek Service in de Zon spreken we klantcontactprofessionals over hun zomer, inspiratie en inzichten. Voor CX-expert Nienke Bloem draait deze zomer om één ding: ont-moeten. ‘Even niks wat vanuit mijn hoofd moet, maar alleen doen wat vanuit energie ontstaat.’ Of dat nu op het strand van Kijkduin is, in een koffietentje of tijdens een wandeling, zolang er verbinding is met leuke mensen, laadt ze helemaal op.

Waar ben jij deze zomer ‘out of (the) office’?
Deze zomer is een blend van met de familie naar een huisje op het strand van Kijkduin, met mijn zakenvriendin Mia een Mastermind sessie in Gotenburg en naar mijn moeder op Texel. Daar is ook de foto van en je ziet ook waar ik de inspiratie qua blauwe jurk van heb 😉. De grote gemene deler van mijn ‘out of office’ is toch wel samen zijn met leuke mensen in de buurt van water. En natuurlijk naar de Formule 1 op Zandvoort eind augustus, toch ook in de buurt van water.

Wat laat je bewust even liggen op vakantie (qua werk en mentaliteit)?
Voor mij is deze tijd eentje van het ont-moeten. Dus even niks wat vanuit mijn drive en hoofd moet, maar alleen doen wat vanuit energie ontstaat. Dit geeft ruimte en ook richting. Dus niet wekelijks mijn CX Greetz, mijn nieuwsbrief, en geen schema qua posts op LinkedIn. Dan ontstaat er altijd vanzelf weer nieuwe zin en toffe ideeën.

Waar krijg jij nieuwe energie van, privé of professioneel?
Dit zit hem ook in het ontmoeten, en dan vooral van toffe mensen. Of dat nu op CX vlak of binnen andere inspirerende vakgebieden is. Samen een wandeling maken of een goede cappuccino bij een leuk koffietentje. Dat je de gedeelde passie voelt en de verbinding, dan ga ik altijd vol energie weer huiswaarts.

Welk klantcontactmoment van het afgelopen jaar blijft je bij?
Dat is met de monteur van Coolblue die mijn nieuwe vaatwasser kwam brengen én installeren. Hij was vrolijk, professioneel en zo’n fan van het bedrijf. Een echte ambassadeur. Dat maakte me echt blij. Ik schreef er zelfs een LinkedIn post over.

Wat wil je na de zomer anders doen in je werk?
Meer rustmomenten gedurende de dag inbouwen. Want ik kan hard doorknallen en dat is niet zo gezond. 😉 Dus daar mag wat meer rust in. Wat ik ga doen, is een paar keer per dag een korte wandeling of een ademhalingsoefening.

Ultieme zomertip voor collega’s in klantcontact?
Onderneem eens een microactie en neem het initiatief om af te spreken met een collega die je niet zo goed kent, of iemand uit je LinkedIn netwerk die je al lang niet gesproken hebt. Ga een kop koffie drinken en luister goed. Maak echt contact en ontmoet elkaar. In het verbinden zit de energie. Veel plezier daarmee! En ja, ik sta ook open voor een kop koffie.

Lees ook de zomerverhalen van Max Wesseler (Elektramat), Roel Masselink (KSF),  Maarten Oosterhoff (senior klantcontact professional) en Jordy van Heese (Studio Gastvrij).

 

comments powered by Disqus