Manhattan pioniert met GenAI voor klantenservice
Het Amerikaanse softwarebedrijf Manhattan Associates introduceert vandaag Active Maven, een gespecialiseerde generative Artificial Intelligence (GenAI)-oplossing voor klantenservice.
Het bedrijf past deze technologie toe om interacties met consumenten te transformeren en om de manier te verbeteren waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken. Active Maven maakt gebruik van de kracht van GenAI-technologie om de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd de operationele kosten te verlagen.
De oplossing biedt een door GenAI aangedreven chatbot voor consumenten en een verzameling GenAI-functies gericht op het verbeteren van de efficiëntie en servicenormen van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is gebouwd binnen de omnichannelcommerceoplossing van Manhattan en onderscheidt zich als de eerste door GenAI aangedreven chatbot voor klantenservice met native toegang tot bestellingen, betalingen, winkellocaties en productbeschikbaarheid.
Manhattan heeft de vooruitgang in Large Language Models (LLM's) benut om de chatbotervaring voor en na de aankoop opnieuw vorm te geven. Manhattan Active Maven creëert gepersonaliseerde reacties die dynamisch en contextueel zijn, vergelijkbaar met de reacties van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is ook erg eenvoudig te implementeren: er zijn geen regels, scripts of integraties vereist.
'GenAI is een van de meest opwindende technologieën die we in jaren hebben gezien en het belooft de klantenservice-ervaringen opnieuw te definiëren', vertelt Ellie Crawford, directeur Product Management van Manhattan Associates. 'Active Maven en Assist maken een toepassing van deze technologie mogelijk in de supply chain en commercie en leveren nieuwe niveaus van personalisatie, productiviteit en kostenbesparingen.'