Scandinavische markt krijgt toegang tot PowaTag

Scandinavische markt krijgt toegang tot PowaTag
  • 30 september 2015
  • Redactie

PowaTag, het mobile commerce platform van Powa Technologies, wordt opgenomen in de omnichannel shopping strategieën van de Scandinavische kaartbetalingsverwerker Teller en sportwinkelketen SPORT24. Recent integreerde ook Danske Bank al haar MobilePay-app met PowaTag.

‘PowaTag geeft handelaren toegang tot een nieuw verkoopkanaal en een vereenvoudigd aankoopproces, zowel online als in fysieke winkels. Hiervoor hoeven consumenten enkel labels in advertenties te scannen of het PowaTag-logo naast het product aan te raken met hun smartphone. Vervolgens kunnen ze een aanschaf doen met een enkele tik op de telefoon’, legt Henrik Vrang Thomsen, commercieel directeur bij Teller, uit. Dankzij de resellerovereenkomst hebben 100.000 klanten van deze kaartbetalingsverwerker nu toegang tot het mobiele commerce platform in kwestie.

Cashloze samenleving
Sportwinkelketen SPORT24 noemt PowaTag een ‘revolutionaire kans’. ‘Voor klanten wordt het gemakkelijker om producten aan te schaffen, terwijl deze technologie ons een duidelijker beeld geeft hoe de handel wordt gegenereerd ten opzichte van waar de aankoop plaatsvindt’, verklaart Frank Kipper Jensen, IT-manager bij SPORT24. PowaTag-codes worden geplaatst in onder meer virtuele en fysieke banners en catalogi.

Powa Technologies is sinds kort eveneens partner van Danske Bank. De integratie met haar MobilePay-app verschaft 2,3 miljoen gebruikers toegang tot het betreffende platform. ‘Wij zien enorm potentieel in deze overeenkomst, omdat Denemarken de weg leidt naar de cashloze samenleving’, meent Dan Wagner, ceo en oprichter van Powa Technologies. Zijn Britse organisatie is nu ruim anderhalf jaar actief in Nederland.

comments powered by Disqus