Simyo = Klantvriendelijkste Bedrijf van NL
Simyo is vanavond tijdens het CustomerFirst Gala uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015. De KPN-dochter is het eerste telecombedrijf ooit dat de top 10 van deze jaarlijkse verkiezing heeft gehaald, en wist direct beslag te leggen op de titel. Aansluitend maakte initiatiefnemer SAMR ook de acht branchewinnaars bekend, plus de Klantvriendelijkste Medewerker.
‘Het is een prachtige erkenning voor onze inzet’, reageert Bart Versteijlen, general manager van Simyo (zie teamfoto hieronder). ‘We streven er iedere dag naar om de dienstverlening en kwaliteit aan onze klanten verder te verbeteren. Vanavond vieren we een goed feestje, maar morgen gaan we weer hard aan het werk. Want de beste worden is één stap, maar de beste blijven is topsport. Volgend jaar willen we natuurlijk opnieuw het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland worden!’
Het is uitzonderlijk dat een telecom- of nutsbedrijf hoog scoort op klantvriendelijkheid, stelt Gerrit Piksen, manager Customer Intelligence bij SAMR: ‘De indeling van Simyo is anders dan je zou verwachten van een online dienst. Ondanks dat het een online provider is, zijn ze telefonisch ook goed bereikbaar. Er is altijd een solide vangnet. Dat zie je tevens terug in de onderzoeksresultaten; Simyo scoort goed op ‘valt niet lastig’ en ‘doet wat wordt beloofd’, maar dus óók op ‘is beschikbaar’.’
Branchewinnaars
In het jaarlijkse onderzoek zijn acht branches meegenomen. Hierbij is nadrukkelijk gelet op beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant. Het overzicht de winnaars van 2015 qua klantvriendelijkheid:
- SNS Bank (bank)
- Greenchoice (energie)
- Simyo (telecom)
- Jan Linders (supermarkt)
- Rituals (retail)
- Coolblue (online retail)
- FBTO (verzekering)
- ANWB (leisure)
Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland
Nieuw dit jaar was de verkiezing Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. De winnaar hiervan is Romano van Wetten, klantenservicemedewerker Team Social Media bij Coolblue. De top-25 bedrijven uit het onderzoek mochten elk één medewerker nomineren. Uit die nominaties kozen juryleden Egbert Jan van Bel (auteur ‘Kloteklanten’ en initiatiefnemer van het Klantvriendelijkste Bedrijf) en Bas Hoogland (oud commercieel directeur Landal GreenParks en ‘Mr. Klantvriendelijkheid’) de winnaar. Hoogland licht toe: ‘Romano spande de kroon. Hij neemt de slogan van Coolblue - Alles voor een glimlach - heel letterlijk. Hij gaat daarbij zo ver dat hij zelfs op zijn vrije verjaardag naar Den Bosch is gereden om persoonlijk een tv, waarvan de levering niet goed was gegaan, bij de klant te bezorgen.’
Lees hier meer over de verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Welke bedrijven een gouden, zilveren of bronzen NCCA Award hebben gewonnen, lees je in dit bericht.
Fotobijschrift: DJ Dennis van der Geest verzorgde de muziek tijdens het slotfeest van het CustomerFirst Gala!
- SAMR
- Romano van Wetten
- Simyo
- KBVNL
- onderzoek
- CustomerFirst Gala
- Klantvriendelijkste Medewerker
- branchewinnaars
- Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland