Call-IT in handen van Koramic
Koramic2Engage neemt Call-IT over van USG People. Zowel de Nederlandse als Belgische tak van het contactcenterbedrijf worden toegevoegd aan het portfolio van de Kortrijkse investeringsmaatschappij. Momenteel telt Call-IT 575 werknemers, waarvan circa 200 in België werken.
Door middel van deze overname verstevigt Koramic2Engage naar eigen zeggen haar positie als marktleider in customer care services in België en bouwt zij haar Nederlandse activiteiten in belangrijke mate uit. In juli 2015 liet dezelfde investeringsmaatschappij reeds van zich horen met de overname van Experience Group.
‘Positieve impact’
Net als met de andere labels van de groep - IPG, In2com en RingRing - blijft Call-IT op een zelfstandige basis opereren. ‘Call-IT is een mooie aanvulling’, meent Christian Dumolin, ceo van Koramic. ‘Maar vooral in Nederland versterken we onze positie. We zullen er onze bestaande activiteiten samenbrengen met Call-IT.’ In Nederland heeft het facilitair contactcenter vestigingen in Weert en Eindhoven. Voor de werknemers verandert er niets, zegt Dumolin tegenover Belgische media. ‘Voor hen is er geen negatieve impact. We hopen eerder op een positieve impact. Met 2.500 werknemers zijn we de belangrijkste speler voor customer care services in België.’
Call-IT was sinds 2001 onderdeel van USG People. Met de verkoop gaat het detacheringsbedrijf zich nu volledig richten op HR-services.
- contactcenter
- USG People
- Koramic2Engage
- Call-IT
- customer care services
- overname
- investeringsmaatschappij