CX-focus ING kost banen

CX-focus ING kost banen
  • 10 mei 2017
  • Redactie

ING wil nog verder digitaliseren om klanten een betere beleving te kunnen bieden. Dat stelt topman Ralph Hamers vandaag in een toelichting op de kwartaalcijfers. Als gevolg van deze digitalisering hoopt de bank de komende jaren kosten te besparen door zo’n 7.000 banen te schrappen.

Uit de cijfers blijkt dat het afgelopen jaar 588 voltijdsbanen zijn verdwenen. In oktober was al bekendgemaakt dat de bank de komende jaren 7.000 banen wil schrappen in de Benelux. Het mobiele betaalplatform Payconiq is één van de digitale innovaties die zullen leiden tot reducering van arbeidsplaatsen. De app, die komende zomer in Nederland beschikbaar komt, groeit fors. ‘Het aantal Belgische winkeliers dat van deze service gebruikt maakt is gestegen naar 25.000 van 6.500 in juli vorig jaar’, vertelt Hamers.

Net Promoter Score
Hamers ziet de bank als leider op het vlak van digitale innovatie. ‘Dit onderstreept onze status als toonaangevende digitale bank en laat zien dat we een klantbeleving kunnen bieden die ons onderscheidt van onze concurrenten. Deze aanpak is slechts één van de redenen waarom we nu in acht landen de hoogste Net Promoter Score hebben; vorig kwartaal waren dat er zeven.’

comments powered by Disqus