Klachtenregen Ziggo door valse start Game of Thrones

Klachtenregen Ziggo door valse start Game of Thrones
  • 18 juli 2017
  • Redactie

De start van het nieuwe seizoen van Game of Thrones heeft televisieaanbieder Ziggo een flinke lading klachten opgeleverd. Na een maandenlange reclamecampagne van het bedrijf had gisteravond om 21.00 uur de eerste aflevering online moeten staan, maar het geduld van de Nederlandse fans werd twee uur langer op de proef gesteld. 'Het was spitsuur bij onze webcare', zegt woordvoerder Erik van Doeselaar tegen CustomerFirst.

Volgens de woordvoerder ging het om een technisch probleem. 'De honderdduizenden abonnees met dit pakket kijken de serie op verschillende soorten apparatuur, die allemaal een eigen aansturing hebben. Bij een deel van de klanten is iets misgegaan. Inmiddels is dit verholpen en gaan we ervan uit dat volgende week maandag alles goed gaat.'

Van Doeselaar bevestigt desgevraagd dat de meeste klachten binnenkwamen via social media. 'Het was spitsuur bij onze webcare. Dat team moest toen even heel hard bijschakelen. Onze klanten zaten natuurlijk om 21 uur klaar om te kijken en als het dan niet lukt is dat erg vervelend.' Vooral op Twitter waren de reacties gisteravond niet mals. Veel kijkers maakten creatieve verwijzingen naar de tv-serie.






Om 21.19 uur reageerde Ziggo met een tweet: ‘Game of Thrones werkt nog niet overal. We werken hard aan een oplossing. Onze excuses!’ Anderhalf uur later volgde nogmaals een verontschuldiging en de mededeling dat het probleem grotendeels was opgelost:


Het bedrijf beraadt zich nog op een andere vorm van excuses richting de klanten, zegt de woordvoerder.

Chatbot
Voor wie de serie niet illegaal wil streamen of downloaden, biedt Ziggo in ons land de enige legale manier om Game of Thrones te kijken. Een dag nadat zender HBO een aflevering uitzendt in de Verenigde Staten, is die beschikbaar in Nederland. Hiervoor is een aansluiting bij Ziggo een vereiste, evenals een abonnement op het aanvullende zenderpakket Movies & Series. Ter promotie van de serie creëerde het bedrijf onder meer een chatbot, die kijkers bijpraat over de verschillende karakters en verhaallijnen.

comments powered by Disqus