Winnaars CustomerFirst Awards 2018

Winnaars CustomerFirst Awards 2018
  • 19 april 2018
  • Redactie

Professionals in klantcontact en customer experience vielen vanavond in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie – Stichting NCCA, SAMR Marktvinders en CustomerFirst – reikte in totaal vier vakprijzen en meerdere publieksprijzen uit. Tevens werd een cheque overhandigd aan de Trombosestichting, het goede doel van deze editie van het MVO-initiatief Plantronics Team Trophy.

VAKPRIJZEN
De Customer Strategy Award is toegekend aan Samsung/Teleperformance. De partners hebben gekozen voor en geïnvesteerd in een data-driven klantcontactstrategie. Onder meer is er een projectteam samengesteld dat big data analyses omzet in concrete verbeteringen. Volgens de jury straalt deze case een enorme gedrevenheid uit om het iedere keer nog beter te doen.

Uitslag:
1. Samsung/Teleperformance
2. PFZW/PGGM
3. Dekbed Discounter
4. Energiedirect.nl
5. srprs.me

ABN AMRO wilde de houding en het gedrag van (retail)medewerkers veranderen om het klantbelang meer centraal te stellen. Zodoende ontwikkelde het bedrijf een training omtrent het luisteren naar klanten, met als belangrijk onderdeel de zogeheten BOOSTcamp. De gewenste resultaten zijn behaald en als kers op de taart is ABN AMRO nu gekroond tot winnaar van de HRM Award.

Uitslag:
1. ABN Amro
2. Customer Service Valley
3. VvAA

Ruim tien jaar werken KPN & Telecats al samen, maar het optuigen van één gezamenlijk scrumteam heeft hun partnership een gouden randje gegeven. De continue invloed op elkaar, kwantificeerbare resultaten in de NPS voor de klanten en de besparing imponeerden de jury dusdanig dat het telecombedrijf en de spraaktechnologiespecialist de Partnership Award in ontvangst mochten nemen.

Uitslag:
1. KPN & Telecats
2. Transcom & AtHand
3. bol.com & Teleperformance

Greenchoice won de Technology Award. De energieleverancier dankt dit met name aan zijn slimme technologische oplossing BOKS, die klanten voorziet van (real-time) inzichten om meer bewust met hun energieverbruik om te gaan. Los van de besparing bij de klanten onderstreept deze dienst de merkwaarde van Greenchoice. De ‘terechte winnaar’ in deze categorie, aldus het jurycommentaar.

Uitslag:
1. Greenchoice
2. Oxxio
3. Florius


PUBLIEKSPRIJZEN
Coolblue is voor het tweede jaar op rij door consumenten uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De (online) retailer laat daarmee Van der Valk (2) en Efteling (3) achter zich. 'Alles voor de glimlach consequent en continu doorvoeren in alles wat je doet – van de website tot bestellen, van bezorgen tot de voorwaarden – maakt dat Coolblue in alles gezien en ervaren wordt als een Klantvriendelijk Bedrijf', zegt Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR. 'Met gemiddeld een 8,57 haalt Coolblue zelfs de hoogste score ooit!'

Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2018:
1. Coolblue
2. Van der Valk
3 Efteling
4 bol.com
5 PLUS
6 Jan Linders
7 ANWB
8 Bijenkorf
9 Rituals
10 123inkt.nl

Ook zijn acht branchewinnaars benoemd:
Klantvriendelijkste bank van Nederland - Rabobank
Klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland - Greenchoice
Klantvriendelijkste leisurebedrijf van Nederland - Van der Valk
Klantvriendelijkste retailer van Nederland - Coolblue
Klantvriendelijkste supermarkt van Nederland - PLUS
Klantvriendelijkste telecomleverancier van Nederland - T-Mobile
Klantvriendelijkste openbaar vervoerbedrijf van Nederland - RET
Klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland - Centraal Beheer


MVO-PRIJS
De deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy 2018 haalden samen € 19.975,- op voor de Trombosestichting, het goede doel van dit jaar. Tijdens de feestelijke gala-avond overhandigden de vijf teams – Ad Hoc, Cendris Customer Contact, ClikQ, KANS! en Sitel – op het podium van het Beatrix Theater de geldcheque aan de Trombosestichting.


Organisatie
Opzet vakprijzen:
Een vakjury beoordeelt per categorie alle ingezonden cases. Aansluitend bezoekt zij de genomineerden op locatie, waarna op basis van de diverse ervaringen en inzichten de winnaar wordt vastgesteld.

Opzet publieksprijzen:
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SAMSAM, het consumentenpanel van SAMR.

Meer uitgebreide juryrapportages, beschrijvingen van de winnende cases van de vakprijzen en de publieksprijzen staan in de CustomerFirst Awards special, die bezoekers van het CustomerFirst Gala na afloop meekregen. Deze special wordt deels opgenomen in CustomerFirst nummer 5, dat 25 mei verschijnt. Meer informatie is te vinden op de awardwebsite.

Winnaars CustomerFirst Awards 2017






































































comments powered by Disqus