Building Blocks bouwt CX-partnerships

Building Blocks bouwt CX-partnerships
  • 22 mei 2018
  • Redactie

Building Blocks, specialist op het gebied van data science en machine learning-oplossingen voor retailers en verzekeraars, helpt klantgedrag en klantbehoeften inzichtelijk te maken. Inmiddels gaat de snelgroeiende dataspecialist diverse partnerships aan, onder meer met Teleperformance.

Het platform bevat Blocks, analysetechnieken en algoritmes die data prepareren, analyseren en inzetten om klantgedrag te voorspellen. Building Blocks analyseert de hele customer journey en neemt daarbij data van alle afdelingen en uit interne en externe bronsystemen in acht. Dit leidt tot onder meer hogere conversieratio’s en verbeterde customer lifetime value. Vorig jaar is het bedrijf daarom bijvoorbeeld meegenomen in het Deloitte’s 2017 Technology Fast 50.

Service-innovatie
Partner Teleperformance noemt als reden voor de samenwerking met Building Blocks het inzetten van data science, waarmee het aanbod naar individuele klantbehoeften wordt geoptimaliseerd en gepersonaliseerd. Volgens de CX-outsourcer is de collaboratie onderdeel van de focus van Teleperformance, dat een combinatie is tussen technologische innovatie en het bieden van gepersonaliseerde service.

comments powered by Disqus