Wehkamp pioniert met in-app AR

Wehkamp pioniert met in-app AR
  • 14 augustus 2018
  • Redactie

Online retailer wehkamp introduceert vandaag een nieuwe functionaliteit in zijn applicatie: augmented reality. De consument kan middels de technologie potentieel nieuwe producten in zijn huis plaatsen. Het bedrijf stelt de eerste online retailer te zijn die deze optie biedt.

‘We zijn op dit moment volop aan het investeren in de verdere groei en ontwikkeling van onze app. AR is daar onderdeel van. Met de nieuwe AR-feature in de wehkamp-app worden alle vragen beantwoord. Er zijn al enkele andere woonretailers die iets doen met AR. Het grote verschil is dat bij wehkamp alles in dezelfde app plaatsvindt: rondkijken, virtueel plaatsen en kopen. Hiermee wordt online woonwinkelen voor onze klanten nóg leuker en makkelijker', aldus Joost van Hilten, Chief Product Officer bij het bedrijf.
De introductie van de nieuwe functionaliteit geldt tot dusver alleen voor één bepaald merk meubels (Torino), waarmee klanten een bank van dit merk in hun woonkamer kunnen plaatsen. Volgens het concern volgen later dit jaar meerdere meubels en merken.

Zweedse AR-gigant
IKEA kondigde onlangs aan in september een fysieke woonwinkel te openen, waarin de Zweedse meubelgigant fysieke realiteit met AR combineert. Hiermee zet de retailer in op een veranderende focus op klantervaring: door digitalisering in te zetten, moet de klant een ontspannen en professionele ervaring in de nieuwe winkel opdoen.



comments powered by Disqus