Suittruck neemt klanten digitaal de maat

Suittruck neemt klanten digitaal de maat
  • 14 december 2018
  • Redactie

Modeondernemer Rutger Vlaming, oprichter van Suittruck, kondigt de komst aan van een ‘full bodyscan’ waarmee klanten in 3D digitaal worden opgemeten. Binnen drie seconden krijgen zij al hun maten in één overzicht aangeboden, meldt de maatpakkenverkoper.

Klanten kunnen voor de scan plaatsnemen in een speciale capsule in de trucks van ‘traveling tailor’. Na de meting krijgen zij een digitale avatar te zien, waarmee ze direct kunnen zien hoe de kleding op hun lichaam staat. De avatar wordt bovendien in hun online account geplaatst, waarna ze snel een vervolgbestelling kunnen doen.

VS veroveren
Tegenover RetailNews laat Suittruck ook weten een reeks volledig gerecyclede maatpakken op de markt te brengen. In samenwerking met Khaloom (duurzame kledingproducent) worden vijftig pakken verkocht. De opbrengst daarvan wordt geïnvesteerd in de productiecapaciteit van Khaloom, dat textielafval in zijn kleding verwerkt. ‘Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar in de toekomst zal er alleen maar op deze manier geproduceerd worden’, is Vlaming overtuigd.

De rijdende maatpakkenverkoper hoopt in 2019 uit te breiden met zes trucks, zodat heel Nederland en België kunnen worden voorzien. Binnen vijf jaar hoopt Suittruck zijn debuut te maken in de Verenigde Staten.

comments powered by Disqus