SurveyMonkey bemachtigt Usabilla

SurveyMonkey bemachtigt Usabilla
  • 6 maart 2019
  • Redactie

Usabilla wordt overgenomen door de Amerikaanse klantfeedback-expert SurveyMonkey. Voor het Nederlandse VoC-platform wordt circa € 70 miljoen neergelegd. Naar verwachting wordt de koop in het tweede kwartaal van 2019 afgerond.

‘Met de overname van Usabilla versterken wij onze positie in deze snel groeiende miljardenmarkt. Ik ben dan ook zeer blij om het Usabilla-team te mogen verwelkomen bij SurveyMonkey, zodat we samen de volgende stappen kunnen zetten’, luidt de verklaring van Zander Lurie, SurveyMonkey-ceo.

Amsterdams gevestigd
Op basis van het analyseren en verzamelen van klantfeedback door het VoC-platform van Usabilla kunnen bekende organisaties (Philips, Rabobank, Lufthansa) de klantervaring verbeteren. Deze oplossingen worden naar eigen zeggen ingezet door zo’n 450 grote organisaties in 35 landen. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf weidt uit over de overname: ‘We delen met SurveyMonkey hun missie ‘To Power the Curious’, evenals het commitment om SaaS-oplossingen te bouwen waarmee organisaties hun klantervaring kunnen verbeteren’, aldus Usabilla-ceo Marc van Agteren.

comments powered by Disqus