DekaMarkt krijgt smaak te pakken

DekaMarkt krijgt smaak te pakken
  • 2 april 2019
  • Redactie

Supermarkt DekaMarkt geeft te kennen dat klanten vanaf deze week kunnen betalen met de zogeheten OK-app, waarmee ze automatisch sparen voor punten van loyaliteitsprogramma Smaakmakers.

Smaakmakers is enige tijd geleden geïntroduceerd door DekaMarkt. Middels de landelijke uitrol van de OK-app wordt het loyaliteitsprogramma in toenemende mate aangeboden voor klanten. De betaalapp zelf wordt ook door steeds meer bedrijven geïntroduceerd; zo zijn Jamin en Febo momenteel bezig met de implementatie van de app en is de betalingswijze tevens bij een handvol Praxis-filialen geïmplementeerd.
Klantgemak is het doel van de applicatie achter Smaakmakers: ‘Uiteindelijk willen we de fysieke portemonnee met alle betaalrekeningen, klantenkaarten, bonnen en spaarzegels volledig vervangen.’

Deze organisaties zijn niet de enigen die in de smaak willen vallen bij klanten; ook Starbucks sleutelt aan haar loyaliteitsprogramma. Binnenkort lanceert het koffiebedrijf een nieuwe strategie die gelegenheidsklanten moet binden en Starbucks in staat stelt om meer klantgegevens binnen te halen.

comments powered by Disqus