Loyaliteit straffe bak voor Starbucks
Starbucks lanceert over een maand een nieuw beloningsprogramma met de ambitie om loyaliteit onder klanten te bevorderen. Met nieuwe beloningsopties mikt het koffiebedrijf op het binden van gelegenheidsklanten.
De in-app activiteiten van leden moeten middels het nieuwe plan worden vergroot. Volgens Amerikaans nieuwsmedium Today heeft Starbucks tot enige tijd geleden moeite gehad om klanten terug te laten komen, omdat innovaties uitbleven en de concurrentie met andere koffiebedrijven aanzwol. Inmiddels heeft het bedrijf klanten overgehaald om middels de app mee te doen aan spaaracties. Ook kunnen koffiedrinkers dankzij een samenwerking met Uber Eats Japan vooraf bestellen en te betalen, zodat zij een lange wachtrij kunnen overslaan. Dit stelt Starbucks in staat om extra klantgegevens te verzamelen.
Het tien jaar oude programma telt zo’n 16,3 miljoen actieve leden, die goed zijn voor circa 40% van de verkoop. Om het bereik te vergroten, kunnen nu ook nieuwe klanten sparen voor producten, meer dan alleen voor koffie zelf. Dit om ook niet-koffiedrinkers aan te spreken.
- in-app
- loyaliteit
- klantgegevens
- applicatie
- klantloyaliteit
- koffie
- beloningsprogramma
- Starbucks
- Uber Eats Japan