Volvo geeft gas op VR
Autofabrikant Volvo heeft onlangs een overeenkomst gesloten met het Italiaanse Vection om virtual reality toe te passen. Het softwarebureau moet een nieuwe en interactieve customer experience ontwerpen, met een hoofdrol voor VR.
De toepassing van virtual reality moet er voor Volvo voor zorgen dat klanten interactief worden meegenomen in het verhaal van de autofabrikant en het merk zodoende meer binding met de klant krijgt. Bovendien wordt er augmented reality ingezet voor training, sales en marketingdoeleinden. De organisaties verwachten eind deze maand de eerste toepassingen in Italië te kunnen uitrollen.
Het aantrekken van meer aankopen middels VR en AR schijnt te werken: klanten die gebruik kunnen maken van deze omgevingen gaan eerder over tot een aankoop. De producten voelen voor de consument als ‘echt’ aan en verhoogt daarmee de klantbeleving.
- software
- klantbeleving
- customer experience
- CX
- Vection
- toepassing
- AR
- virtual reality
- AR
- Volvo
- VR
- augmented reality