Borrelcultuur werpt vruchten af

Borrelcultuur werpt vruchten af
  • 3 december 2019
  • Redactie

Het periodiek organiseren van een bedrijfsborrel zorgt volgens 9 op de 10 ondervraagde werkgevers voor een productieve werksfeer. Ook zetten steeds meer bedrijven hun ‘borrelcultuur’ in als secundaire arbeidsvoorwaarde om nieuwe medewerkers binnen te halen.

Indeed ondervroeg onlangs 1.000 medewerkers en 500 werkgevers naar de organisatiecultuur binnen hun bedrijf. Tevens analyseerde de vacaturesite duizenden online vacatures. Daaruit blijkt dat bedrijven volop binnen vacatureteksten adverteren met bedrijfsborrels om kandidaten te lokken. Het woord ‘borrel’ wordt anno 2019 90% vaker genoemd dan in 2017.

Productiever door borrel
‘De bedrijfscultuur van de werkgever is steeds belangrijker voor werknemers, en daar dragen arbeidsvoorwaarden als bedrijfsuitjes of borrels natuurlijk aan bij’, aldus managing director bij Indeed Benelux Sander Poos. Zijn uitspraak strookt met een ander onderzoek dat recent is uitgevoerd door BLADE. Uit deze resultaten komt naar voren dat informele bedrijfsgelegenheden volgens 94% van de leidinggevenden en werkgevers bijdragen aan meer productiviteit en een goede werksfeer.

Lees ook: Werkgeluk en het imagoprobleem van stress.

comments powered by Disqus