QuoteFirst: Jarno Duursma

QuoteFirst: Jarno Duursma
  • 16 december 2019
  • Redactie

Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.

  • 'Menselijk contact wordt goud waard.'
     
  • 'Nu worden zaken als ontzetting of irritatie meteen herkend door computers. Denk je eens in wat voor effect dat heeft op de interactie. De stemherkenning geeft aan de callcentermedewerker met icoontjes aan in wat voor stemming de klant verkeert.'
     
  • 'Als je een vraag stelt en je krijgt meteen antwoord, dan weet je dat je met een AI-systeem te maken hebt.'
     
  • 'Je laat een machine achter elkaar 500 rode schoenen zien en bij 501 zegt de robot: een rode schoen. Zo leert-ie. Een Tesla leert van een nat wegdek en als honderden Tesla’s die gegevens hebben doorgestuurd, dan weten alle Tesla’s na een update wat voor effect een nat wegdek op een Tesla heeft.'


Het interview met trendwatcher Jarno Duursma is onlangs gepubliceerd in het Dagblad van het Noorden.

Lees ook zijn bijdrage in onze rubriek: RobotFirst #9: Wordt de RoboBoss werkelijkheid?

comments powered by Disqus