Dirk gebruikt TikTok bij sollicitatieproces
Supermarktketen Dirk gaat mee met de tijd en komt met een nieuwe ontwikkeling: solliciteren via TikTok. Dirk is hiermee de eerste supermarkt dat inzendingen van TikTok gebruikt om nieuwe werknemers te werven.
Kandidaten kunnen zich via de social media-app aanmelden voor een traineeship. ‘Steeds meer van onze potentiële kandidaten besteden een groot deel van hun tijd online, daarom vonden wij het tijd om daarin ook zelf stappen te maken. We zijn tenslotte opzoek naar de Dirkteur van de toekomst!’, aldus directeur Marcel Huizing. Door het plaatsen van een sollicitatievideo op TikTok zouden sollicitanten meer opties krijgen om zichzelf, voorafgaand aan een gesprek, op een andere manier te profileren.
Niet gevreesd
Kandidaten die zichzelf niet zo snel een TikTok video zien opnemen, hoeven zich geen zorgen te maken, vertelt Huizing. ‘Natuurlijk kan je bij ons nog steeds solliciteren met een goede motivatie en cv. Maar niets is zo dynamisch als de arbeidsmarkt.’ Naast de inzet van TikTok zet de supermarkt ook Instagram, LinkedIn en Facebook in om nieuwe gegadigden te werven.
Lees ook: Sollicitatieproces steeds vaker online
- sollicitatieproces
- tiktok
- Dirk
- solliciteren
- traineeship
- werkvloer
- sollicitatievideo
- werknemers
- supermarkt