Nederland scoort met digitaal klantcontact

Nederland scoort met digitaal klantcontact
  • 3 februari 2021
  • Redactie

Vanuit klantperspectief is Coolblue het bedrijf met de beste digitale klantenservice. Op nummer 2 staat bol.com, gevolgd door Hunkemöller op de derde plaats.

Dat komt naar voren in de ‘Digital Leaders Study 2021’ uitgevoerd door adviesbureau Bearingpoint. Het bedrijf onderzocht 390 bedrijven in zeven landen (Finland, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. De gemiddelde score op basis van 239 variabelen was een 2,8 op een schaal van 0 tot 5. Coolblue scoort een 3,90, bol.com een 3,83 en het lingeriebedrijf een 3.76.

Vaktechnisch gezien zijn de onderzochte bedrijven het slechtst in digitale marketing. De score op dat vlak steeg van een 2,32 vorig jaar naar een 2,49 in editie 2021. Op een schoolrapport is dat nog geen vijf.

comments powered by Disqus