Klarna en Pay breiden samenwerking in Europa uit

Klarna en Pay breiden samenwerking in Europa uit
  • 19 juli 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Vanaf nu is Klarna via 'Pay' beschikbaar in alle Eurolanden. Dit betekent dat alle consumenten die actief zijn in landen waar de euro als munteenheid wordt gebruikt, voortaan kunnen betalen met Klarna, meldt het bedrijf. 'De klant staat centraal.'

Pay verwerkt vervolgens de transacties en refunds in een handomdraai en zorgt voor een totaaloverzicht van alle betalingen in één systeem.

Wilko Klaassen, vice-president Business Development van Klarna vertelt CustomerFirst: 'We zijn verheugd om het sterke partnership met Pay op deze manier verder uit te breiden. Samen met Pay helpen we retailers een unieke online shop ervaring te bieden aan consumenten. Klarna’s shopping-oplossingen maken groei in klanttevredenheid en loyaliteit mogelijk en zorgen er tegelijk voor dat retailers kunnen blijven voldoen aan veranderende consumentenbehoeften in alle EU-landen.'

'Nu betalen, later betalen of in termijnen betalen, het kan allemaal'
Wanneer een webwinkelier Klarna aanbiedt, kunnen klanten direct betalen via een bankoverschrijving of kaartbetaling; ze kunnen achteraf betalen met Klarna ‘Betaal Later’ of in termijnen betalen. Wanneer klanten voor ‘Betaal Later’ kiezen, kunnen ze hun aankopen eerst thuis proberen en later betalen. En dat zonder rente of extra kosten. Klarna betaalt de webwinkelier vooraf, terwijl klanten dertig dagen de tijd krijgen om te betalen. Zodra de aankoop is gedaan, wordt de bestelling verzonden en gaat de betalingstermijn van de klant van start. Om te voldoen aan de groeiende behoefte van consumenten aan meer flexibiliteit bij het afrekenen, biedt Klarna ook de mogelijkheid om in drie renteloze termijnen aankopen te betalen.

De klant staat centraal
Bij het afrekenen worden terugkerende klanten herkend en ontvangen ze hun voorkeursbetaalmethode die voorgeselecteerd is én vooraf is ingevuld. Zo hoeven ze hun gegevens niet opnieuw in te voeren en niet naar een andere pagina te worden doorgestuurd. Dit geeft consumenten een one-click ervaring, waardoor ze binnen één seconde een bestelling plaatsen. Na het afronden van de bestelling kunnen klanten hun aankoop altijd inzien of beheren in de Klarna-app. En als de bestelling niet aankomt, krijgt de klant zijn geld terug. Klarna neemt namelijk voor zowel de webwinkelier als de consument het volledige financiële risico over.

Een sneller, efficiënter en stabieler betaalproces
Door Klarna via Pay aan te bieden, worden webwinkeliers en retailers compleet ontzorgd op het gebied van betalingen. Deze full-service omnichannel Payment Service Provider zorgt met haar conversie verhogende tools voor minder schakels, snellere responsetijden en een geoptimaliseerde routing. Zo hebben webwinkeliers en retailers altijd real time inzicht in de transactiestatus van alle betalingen in de webshop en de fysieke winkel. En met de synchronisatiemodule kan automatisch een bestand in ieder gewenst formaat klaargezet worden met onder meer Exact, Twinfield, e-Boekhouden.nl en Yuki.

Ook Marc Dumortier, ceo van Pay, ziet grote voordelen voor de klant: 'Pay gelooft in de kracht van samenwerking en het bundelen van krachten om vernieuwende betaalmogelijkheden -en oplossingen te creëren, waardoor het betalingsverkeer naar een nóg hoger niveau kan worden getild. Klarna is een grote, toonaangevende speler in de wereld van achteraf betalen, waarmee we dit graag samen doen.' 

comments powered by Disqus