Bij Deliveroo en Oma's Soep is ook de eenzame klant koning

Bij Deliveroo en Oma's Soep is ook de eenzame klant koning
  • 16 december 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Bezorgservice Deliveroo steunt deze kerst foodmerk Oma’s Soep in haar missie om eenzaamheid onder ouderen de wereld uit te helpen, door een beroep te doen op haar eigen (jongere) doelgroep van klanten.

Met een bewustwordingscampagne toont Deliveroo de magie van verbinding tijdens een gezamenlijk diner. De campagne is onderdeel van het wereldwijde ‘Full Life’-programma van Deliveroo om een bijdrage te leveren aan lokale initiatieven. 

Verbinden met 1.350 potten Oma’s Soep
Naast bewustmaking, wil Deliveroo haar klanten ook activeren om zelf vaker langs te gaan bij een oudere - uiteraard op gepaste afstand en coronaproof. Om het hen makkelijker te maken, krijgen ze een pot Oma’s Soep cadeau bij een van de meest bestelde gerechten op het platform, namelijk een pizza van De Pizzabakkers. De soep (en de pizza) kunnen ze delen met een oudere. Voor deze actie nam Deliveroo in totaal 1.350 potten Oma’s Soep af. Hiervan gaat minimaal de helft van de opbrengst naar het het organiseren van sociale activiteiten voor eenzame ouderen. 

Eenzaamheid onder ouderen
En dat is hard nodig, want meer dan de helft van de Nederlandse ouderen (75+) is eenzaam. Ze hebben behoefte aan contact. De jongere doelgroep (35-), die doorgaans een rijker sociaal leven heeft, staat ervoor open om hier iets tegen te doen, door vaker een oudere te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek van Deliveroo, die haar achterban vroeg of zij iets wilden betekenen om deze eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Jongeren willen dit wel, ze weten alleen niet waarover ze het moeten hebben.

Jonge en oude klanten samen om tafel
Deliveroo en Oma’s Soep weten als geen ander waar beide doelgroepen nooit over uitgepraat raken: heerlijk eten. Daarom sloegen de partijen de handen in een en zetten zij jong en oud aan tafel met verschillende favoriete gerechten om te delen: genoeg voer voor een goed gesprek. In een video laten ze zien hoe leuk het is om met een oudere een hapje te eten, en met de actie stimuleren ze kijkers om dit ook zelf vaker te doen. De video zal in december 2021 te zien zijn via het YouTube-, Facebook- en Instagramkanaal van Deliveroo (en hier).

(PvWK)

comments powered by Disqus