Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commercebedrijven

Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commercebedrijven
  • 29 april 2022
  • Ryan Baij

Softwarebedrijf Freshworks lanceert Freshworks CRM voor e-commerce, een oplossing voor klantrelatiebeheer (CRM) waarin een klantendossier voor conversational marketing, verkoop en klantenondersteuning geïntegreerd is.

De CRM-oplossing is ontwikkeld voor direct-to-consumer merken en digitale retailers en stelt medewerkers in staat om via moderne messaging-kanalen rechtstreeks contact te leggen met hun kopers, zodat deze een meer gepersonaliseerde en prettiger ervaring krijgen.

Uit recent onderzoek bleek dat 96% van de consumenten die een slechte klantenservice hebben ervaren, aangeeft dat dit van invloed is op hun loyaliteit aan een merk. In een wereld waarin consumenten klikken om meer te kopen op sociale, mobiele en online kanalen, waardoor tegen 2025 een digitale handelsmarkt van tegen de 7 biljoen euro zal ontstaan, is de grens tussen klantenservice en aankoopbeslissingen vervaagd.

Het softwarepakket helpt bedrijven om klanten via moderne messaging- kanalen, zoals WhatsApp en sms, te betrekken bij marketing, support en verkoop, zodat elk bedrijf op dezelfde manier kan concurreren als de grootste namen in de e-commerce. De oplossing integreert met e-commerceplatforms en biedt marketingautomatisering, campagnes via meerdere kanalen (e-mail, chat, WhatsApp en sms) en conversational sales en support (live-chat en AI-chatbots) om bedrijven te helpen hun doelgroep te segmenteren, berichten te automatiseren en te personaliseren en klanten blij te maken met proactieve ondersteuning. Kopers krijgen vrijwel direct antwoord op hun vragen en bedrijven kunnen inzichten in klantenondersteuning over verschillende digitale kanalen bundelen.

'Onze eerste oplossing met een echt uniform gegevensmodel, Freshworks CRM voor e-commerce, is ontwikkeld om lokale bedrijven te helpen een volledig beeld van de klant te krijgen, zodat ze nooit meer dingen hoeven te doen waar ze een hekel aan hebben, zoals het herhalen van bestelinformatie of het doorspitten van irrelevante producten en reclame mailings. Dit is een belangrijke stap in de richting van onze productvisie om bedrijven te helpen hun klanten tevreden te stellen', aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. 

comments powered by Disqus