Kindertelefoon nu ook op TikTok

Kindertelefoon nu ook op TikTok
  • 29 april 2022
  • Ryan Baij

Met De Kindertelefoon kunnen jongeren over alles praten. Van verliefdheid tot verwaarlozing en alles daar tussenin. Om de zichtbaarheid onder jongeren te vergroten, is de organisatie sinds kort ook te vinden op TikTok.

Met video’s waarin jongeren het gesprek met elkaar aangaan over allerlei soorten thema’s wil de organisatie het belang van praten onder de aandacht brengen. Hoe identificeren deze jongeren zich? Laten ze zich wel eens leiden door groepsdruk in het gebruik van alcohol en drugs? En wat vinden zij een normale leeftijd voor de eerste keer seks?

De jongerenraad van De Kindertelefoon heeft aangestuurd in de totstandkoming van het kanaal en het concept. Aan de hand van hun input stelde contentmarketingbureau LVB een TikTok-strategie op, inclusief een creatieve serie voor op het kanaal.

Anouk Teijema, social media specialist bij LVB: ‘De Kindertelefoon stond voor een interessante uitdaging: zoveel mogelijk jongeren kennis te laten maken met de kracht van praten, ook over gevoelige onderwerpen. Jongeren voelen vaak een drempel om hierover te praten. Máár, de thema’s zijn ook spannend en jongeren zijn er nieuwsgierig naar. We zagen in TikTok een ideaal kanaal om de jonge doelgroep te bereiken met eigentijdse content, waarbij we niet insteken op een zo groot mogelijke volgersbase, maar op een zo groot mogelijke relevantie en bereik via de For You-page.’

Franny Pouderoyen, contentspecialist bij De Kindertelefoon: ‘TikTok is op dit moment een populair platform onder onze doelgroep. Naast het vergroten van ons bereik sluiten de actuele thema’s op TikTok zoals seksualiteit, gender en mentale gezondheid inhoudelijk ook naadloos aan op de gesprekken die we voeren met jongeren.’

Ook ontwikkelde LVB de De Kletskoker, een branded koker met (actuele) themakaartjes; iedere video trekken twee jongeren een kaartje en bespreken het onderwerp aan de hand van hun eerste associaties. Van seksuele- en genderdiversiteit tot drank en drugs, het wordt besproken door jongeren die de breedte van de doelgroep representeren. Hier werken ook bekende influencers zoals Noaz & Maartje, Nienke van Dijk en Sydney Tros aan mij. Zij praten over alles wat er in hun omgaat.

 

 

comments powered by Disqus