Transavia erkent onvolledige informatie naar klant en laat beterschap zien

Transavia erkent onvolledige informatie naar klant en laat beterschap zien
  • 15 juli 2022
  • Ryan Baij

Transavia gaat reizigers opnieuw informeren over al hun rechten bij geannuleerde vluchten. Dat is de uitkomst van gesprekken tussen de Consumentenbond en de luchtvaartmaatschappij.

Klanten die door onvolledige informatie extra kosten hebben gemaakt, krijgen dat vergoed. Transavia komt met de aanpassing nadat de Consumentenbond kritiek had geuit over de onvolledigheid van haar annuleringsberichten. Reizigers wiens vlucht door Transavia werd geannuleerd, kregen vaak de keuze tussen geld terug óf een vlucht na de zomer. Maar de luchtvaartmaatschappij moet meer opties bieden. 

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Transavia liet in eerste instantie deze keuzes weg, waardoor klanten uit eigen zak duurdere vervangende vluchten boekten. Wij zijn daarop in gesprek gegaan met Transavia. Dat waren constructieve gesprekken. Gelukkig zag Transavia in dat ze onvolledig was in haar communicatie en heeft ze toegezegd dit te herstellen. De eerste verbeterde mails zijn de deur al uit en de informatie op de site van Transavia is inmiddels aangepast. Daar zijn we ontzettend blij mee.'

De consumentenbond adviseert de klanten overigens om niet altijd voor de geld-terug-optie te kiezen. Er zijn volgens de bond genoeg andere oplossingen die vaak nog beter zijn.

comments powered by Disqus