Consument bereikt energieleveranciers meer door crisis

Consument bereikt energieleveranciers meer door crisis
  • 19 oktober 2022
  • Ryan Baij

In september 2022 is het online bereik van Nederlandse energieleveranciers gestegen naar een krappe 6 miljoen personen. Daarmee blijkt dat de consument veel vaker actief op zoek gaat naar deze bedrijven.

Logische conclusie is dat dit het geval is door de energiecrisis. Meer dan de helft van de online bezoekers in september bezocht op drie verschillende dagen of vaker online één of meerdere energieleveranciers. Ook de grote energie vergelijkingsites maken een flinke stijging door: gezamenlijk steeg het aantal bezoeken van deze diensten met zo’n 30% ten opzichte van een jaar eerder.

Het online bereik onder personen in de hoogste sociale klasse (AB1) is met 35% relatief het laagst is, en in de lagere sociale klasse (CD) met 46% het hoogst; dit niveau lag eerder dichter bij elkaar. Ten opzichte van een jaar eerder is de totale stijging meer dan 13%, ofwel 689.000 personen.

 

comments powered by Disqus