Heineken bereikt in metaverse nieuwe klanten

Heineken bereikt in metaverse nieuwe klanten
  • 14 oktober 2022
  • Ryan Baij

Heineken heeft, door zijn nieuwe product in de metaverse te lanceren, een compleet nieuwe doelgroep bereikt. Dat vertelt Otto Esser van Heineken op Shopping Today, het e-commercekennisevent van BBP Media.

Esser, marketing manager bij Heineken, vertelde over de case waarin de bierbrouwer zijn Heineken Silver in de metaverse heeft gelanceerd. ‘Gezocht werd naar de verbinding met de klant, die vonden we in de metaverse’, zo stelt Esser.

In de metaverse launch van het product had Heineken een dansvloer, een showroom en een rondleiding door de fabriek ingebouwd. Ook konden de deelnemers gesprekken met elkaar voeren, net als in een fysieke bijeenkomst.

‘De reacties waren positief’, zo vertelt Esser. ‘Met name Gen-Z was er erg over te spreken, we hebben in die doelgroep ook veel meer mensen bereikt. Soms is het spannend om iets nieuws te proberen, maar dit was wel een groot succes. De nieuwe verbinding in de virtuele wereld is een trend waarin we graag meegaan.’

comments powered by Disqus