Dior wint marketingprijs met unieke gebruikservaring

Dior wint marketingprijs met unieke gebruikservaring
  • 9 december 2022
  • Ryan Baij

DIOR’s campagne met Kpop icoon Jisoo van BLɅϽKPIИK werd deze week beloond met goud op de Grand Prix Stratégies du Luxe in Parijs. De activatie gaf fans toegang tot gepersonaliseerde en exclusieve inhoud via Whatsapp.

Dior spreekt van 'Een unieke gebruikerservaring die de kracht van fans laat zien'. Alle 10,6 miljoen Instagram-volgers vier dagen lang een bijzondere whatsapp-ervaring. Zo kregen ze toegang tot exclusieve content en individuele conversaties met het wereldberoemde Kpop icoon.

Volgers van @Diorbeauty werden door Kpop icoon Jisoo via een Instagram story aangemoedigd om mee te doen aan haar  "speciale WhatsApp-groep". Door lid te worden van deze mystieke groep kon je gepersonaliseerde inhoud ontvangen. Wat deze inhoud precies was, lag in handen van de leden. Van een uniek kijkje achter de schermen in Jisoo's leven als DIOR-ambassadeur tot exclusieve links die toegang gaven tot de nieuwe DIOR Instagram-filter of de nieuwe DIOR Addict gloss.

'Deze activatie bewijst de kracht van fandom en het écht begrijpen van hun passie',  aldus Laurent Francois, Managing Partner van 180 Social en 180 LUXE, het bureau achter de actie. 'We hebben samen met Infobip nieuwe manieren ontdekt via WhatsApp om een duurzame klantenbinding op te bouwen tussen merk en publiek. We zijn trots op onze gouden overwinning van de Grand Prix Stratégies du Luxe in Parijs. Dit benadrukt het belang van grensverleggend werk van 180 in de Luxe wereld, en dit is een mooie erkenning.'

comments powered by Disqus