Consument blijft zwichten voor korting

Consument blijft zwichten voor korting
  • 25 januari 2023
  • Ryan Baij

Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. Het onderzoek richt zich op online zoektermen.

De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting. De populairste webshops om een kortingscode te gebruiken zijn daarnaast Flink (leider in food), Shein, Air Up en Domino’s. In de maanden januari, april en mei werd er het vaakst gezocht naar de besparende codes. In totaal wordt er 12.100 keer per maand gezocht naar 'kortingscode' online.

Het onderzoek stelt wel dat er een opvallende daling is: 'Opvallend is dat er wordt minder gezocht naar de term ‘kortingscode’ dan voorgaande jaren. Zo is er een daling van 45% naar het zoekwoord ten opzichte van 2021 en 2020. De reden hiervoor is onbekend. Het zou kunnen dat het vinden van een code steeds makkelijker gaat. Bijvoorbeeld dat webshops kortingscodes zelf meer promoten of de opkomst van websites specifiek gericht op kortingscodes die je helpen om een paar euro te besparen.'


Bron: Seeders

Dagjes uit
Nederlandse consumenten gaan liever een dagje uit als er korting aan zit. Pathé leidt de dans in dat segment, voor Efetling en Walibi. Daarnaast zijn dierentuinen en pretparken erg in trek. Opvalend is ook dat er veel activiteiten voor kinderen tussen zitten.

 

comments powered by Disqus