Consumentenbond gaat voor eerlijkheid

Consumentenbond gaat voor eerlijkheid
  • 17 februari 2023
  • Ryan Baij

De consumentenbond bestaat 70 jaar. En al die jaren wordt er gestreden voor de consument. Via de nieuwe campagne 'Eerlijk is Eerlijk' wil de consumentenbond dit ook naar de nieuwe generatie uitdragen.

De nieuwe merkcampagne van de Consumentenbond richt zich voornamelijk op millennials. Deze groep zit in een levensfase waarin vaak grote levensveranderingen plaatsvinden, die ook emotionele impact hebben. Ze gaan bijvoorbeeld op kamers, kopen een huis of krijgen een kind. Op deze momenten is de Consumentenbond van waarde met zijn proposities.

Anne Stokvis, Creatief Directeur N=5, het bureau dat de campagne aanzet: ‘Het verlangen van jongeren naar een eerlijke wereld met eerlijke bedrijven is enorm. Het is een groep die het meest de dupe is van steeds snellere en complexe markten, onoverzichtelijke aanbiedingen en niet-transparant gebruik van data. Terwijl een verbonden wereld ook maakt dat zij steeds meer elkaar vinden in gedeelde idealen en een kritische blik. Met dit idee hebben Arnout Robbe en Paul Wagemaker een campagne gemaakt die laat voelen dat de Consumentenbond juist opkomt voor deze belangen. Het landt direct in cultuur vanuit een sterke merkbelofte. Met een beeldtaal die naadloos aansluit op de wereld van jongeren.’

Martin de Beer, lead Merk & Communicatie bij de Consumentenbond vertelt waar ze voor staan: ‘De Consumentenbond heeft tot doel om markten eerlijker, duurzamer en veiliger te maken.Wij zorgen dat consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Dat is in deze tijd waarin de consument overspoeld wordt met producten, diensten, aanbiedingen en soms ook valse beloftes, relevanter dan ooit.'

comments powered by Disqus