Stukadoorsclub: ontzorgen van de klant en de vakman

Stukadoorsclub: ontzorgen van de klant en de vakman
  • 23 mei 2023
  • Ryan Baij

Consumenten matchen met kwalitatief goede en betrouwbare stukadoors. En stukadoors ontzorgen zodat zij kunnen focussen op hun specialisme: mooi stucwerk leveren. Dat zijn de core business van Stukadoorsclub.

Jelle Kies en Hugo Kuijer begonnen samen de club. Beiden ontdekten tijdens een eigen verbouwing hoe moeilijk het was om kwalitatieve en betrouwbare vaklieden te vinden. ‘Inmiddels hebben we heel veel geleerd over klussend Nederland, zowel aan de kant van de vakman als aan de kant van de consument’, aldus Kuijer. ‘Daardoor hebben we goed zicht op wat anders en beter kan, en dat maakte de stap om te digitaliseren makkelijk.’ De vaklieden op het platform zijn gescreend, klanten hebben vijf jaar garantie op een klus en er kan vervanging geregeld worden als de planning verandert of als een stukadoor is verhinderd. Daarnaast wil de club de stukadoors ontzorgen op het gebied van administratie, acquisitie, marketing en communicatie, zodat die zich kunnen richten op hun vak: stuken. ‘We noemen dat “smeren zonder fratsen”.’ En dat is meteen de pay-off van de onderneming.

Veel stukadoors zijn de laatste jaren als eenpitter aan de slag gegaan, weet Kies: ‘En dan moeten ze een heel bedrijf runnen. ‘Dat biedt nogal wat uitdagingen, bijvoorbeeld opdrachten binnenhalen, administratie regelen, communicatie, marketing … Ons platform genereert leads én biedt een crm-oplossing.’

De oprichters van Stukadoorsclub hanteren op dit moment als verdienmodel pay per lead. Oftewel de stukadoor betaalt commissie voor klantcontact. ‘Maar een aantal stukadoors betaalt liever een percentage over een opdracht. Dus dat is in de toekomst zeker een optie’, zegt Kuijer.

Voor Twinkle, het vakblad over ecommerce en zustertitel van CustomerFirst, maakt Danielle Scheffer ieder nummer kennis met nieuwe ondernemers in de markt. Lees het oorspronkelijke artikel hier of in Twinkle04.

comments powered by Disqus