Jumbo wil hernieuwde focus op klant

Jumbo wil hernieuwde focus op klant
  • 20 juli 2023
  • Ryan Baij

Jumbo gaat na een 'uitdagend' half jaar terug naar zijn basis: 'Jumbo zoals Jumbo bedoeld is'. In het halfjaarverslag laat de supermarkt weten dat het weer gaat voor klantgerichtheid.

De directie en de Raad van Commissarissen, onder aanvoering van de eveneens per maart aangetreden president-commissaris Colette Cloosterman-van Eerd, hebben daarom ingezet op een aanscherping van de strategische koers. De supermarkt wil terugkeren naar de basis van de oude formule, waarin Jumbo een betaalbare supermarkt met goede service was, gebouwd volgens de wensen van de klant. Op prijs onderhandelen ze daarom met A-merken: 'In de prijsonderhandelingen met A-merk leveranciers zetten we scherp in op matiging van prijsstijgingen, wat tot een aantal moeizame onderhandelingen heeft geleid. Gelukkig begint de situatie met buitensporige prijsverhogingen nu iets te bedaren, maar het zal nog wat tijd vergen voordat we van normalisering kunnen spreken.'

Imago
Het imago van Jumbo heeft het afgelopen half jaar wel wat geleden, met het gedoe rondom de afgetreden topman Fris van Eerd, of zoals Ton van Veen, CEO, het beschrijft: 'Dit was niet onze allerbeste periode. In eigen huis hebben we te maken gehad met omstandigheden die veel van onze aandacht vroegen.'

De zeven zekerheden, waar Jumbo bekend om staat, moeten dus terugkeren. Eerder deze week meldde Distrifood dat Jumbo daar een geschil over had liggen bij de Reklame Code Commissie. De rechter stelde de supermarkt in het gelijk. De zeven zekerheden worden dan wel betwist, maar de supermarkt leeft het goed na. De klant wordt netjes bediend naar de mogelijkheden.

Foto: 123rf

comments powered by Disqus