Anouk Bakker wint CQ-test

Anouk Bakker wint CQ-test
  • 9 november 2015
  • Redactie

Anouk Bakker van Webhelp Nederland kwam zaterdag als winnaar van de Nationale CQ-test uit de bus. Daarmee mag ze zich de beste klantadviseur van Nederland noemen. Het beste team van 2015 is Nuon en de beste prominent is Robert de Vries, eveneens van Webhelp Nederland. Overall scoorden de deelnemende vrouwen beter dan de mannen.

Circa 1.000 klantadviseurs van dertig organisaties streden tijdens de Nationale CQ-test om de titel ‘Beste Klantenservice 2015’. CQ staat daarbij voor Contact Quotiënt: specifieke vaardigheden en competenties waar de klantcontactprofessional aan moet voldoen. Het was de vijfde keer dat Randstad het unieke event organiseerde. De deelnemende teams werden getest op vaardigheden en competenties aan de hand van verschillende thema’s. Dit jaar waren dat: sales, emoties, klantbeleving, webcare en onderzoek. 

Kanjers
De winnaars deelden hun enthousiasme als vanzelfsprekend direct online. ‘Kanjers van harte’, twitterde Webhelp. ‘Het Webhelp Dreamteam met onze 2 winnaars: Anouk Bakker is klantadviseur van het Jaar en Clientmanager Robert de Vries de beste prominent tijdens de CQ test.’
In een dinsdag verstuurd persbericht vertelt Bakker dat het de eerste keer is dat ze aan de CQ Test meedoet. 'Ik wilde mijn kennis wel eens testen en dat kon nu. Dat ik als winnaar ben gekozen is echt ongelooflijk. De verbondenheid die ik voelde binnen mijn team was hartverwarmend. Dit is waar Webhelp voor staat! Ik ga genieten van mijn titel en van mijn reis naar New York.' De Vries, die inmiddels vijf jaar bij de betreffende klantcontactspecialist werkt, is blij. 'Dat ik het beste scoorde van alle aanwezige managers en directieleden vond ik heel bijzonder. Ik had het niet verwacht!'

Namens Nuon deelde directeur Klanten Cindy Kroon online haar trots. ‘Door onze passie voor de klant, en met ons enthousiasme en onze expertise zorgen we er voor dat de klant goed te woord wordt gestaan, snel wordt geholpen én energie bespaart! Ik ben heel trots op onze Klantenservice en op hoe ons team de strijd om de titel de ‘Beste Klantenservice van Nederland’ is aangegaan. Deze kanjers hebben de hoofdprijs meer dan verdiend!’

Zonnetje
Klantadviseurs zijn in deze tijd onmisbaar; dagelijks zijn er 125.000 klantadviseurs aan het werk bij verschillende bedrijven. Jaarlijks handelen ze meer dan 1 miljard telefoontjes en het veelvoudige aan e-mails af. Randstad zet deze medewerkers graag in het zonnetje. Sinds 2011 wordt daarom de Nationale CQ-Test georganiseerd – een groots event waarbij klantadviseurs de hele dag in de spotlights staan.

comments powered by Disqus