Bol.com wint door klantenfocus
De verdieping van de service heeft bol.com vorige week de prestigieuze titel Beste Webwinkel van Nederland opgeleverd. ‘De verbeteringen aan onze winkel hebben ervoor gezorgd dat steeds meer Nederlanders en Belgen bij ons winkelen; onlangs verwelkomden wij onze 6 miljoenste klant’, aldus directeur Daniel Ropers.
Bol.com werd vorige week tijdens de uitreiking van de Nationale Thuiswinkel Awards door de vakjury gewaardeerd om zijn focus op klanten, in plaats van ‘sexy’ te zijn als bedrijf. De retailer ontving naast de belangrijkste prijs van het jaar ook een Publieksprijs XL in de categorie Warenhuis.
Waardering
Ropers laat weten dat de omzet van bol.com nog nooit zo hard is gegroeid. ‘Ook zijn klanten steeds enthousiaster’, zegt hij. ‘Het klantenthousiasme dat wij dagelijks meten is vorig jaar ten opzichte van 2014 nog nooit eerder zo snel toegenomen. Al die waardering die we zien en voelen, van onze klanten en ook de vakjury, geeft ons nog meer energie om volop door te gaan op de ingeslagen weg, en in 2016 een nog betere winkel te bouwen voor onze klanten.’
Stuivertje wisselen
Bol.com werd ook in 2014 uitgeroepen tot Nederlands (en Europa’s) beste webshop, net als in 2011. In de tussenliggende jaren (2015, 2013 en 2012) ging Coolblue er met de hoofdprijs vandoor. Behalve de Rotterdamse concurrent bleef Bol.com dit jaar ook medegenomineerde Belsimpel.nl voor.