Britse digitale bank rolt diensten uit in test-app

Britse digitale bank rolt diensten uit in test-app
  • 17 maart 2017
  • Redactie

Starling Bank, een Britse mobiele bank, heeft de testversie van haar mobiele app gelanceerd. Hiermee zijn de diensten voor het eerst beschikbaar voor een breder publiek, dat feedback moet geven over ervaringen met de voornamelijk digitaal opererende bank.

In de betaversie van de app kunnen gebruikers een rekening aanvragen door een paspoort of rijbewijs te fotograferen. Zodra de aanvraag is goedgekeurd, kunnen betalingen worden gemaakt. Alle klanten krijgen een contactloze bankpas van MasterCard om op de ‘ouderwetse’ manier geld te pinnen en te betalen. In de toekomst is synchronisatie mogelijk met digitale portemonnees zoals die van Apple en Android Pay.

Real-time
Gebruikers van de app kunnen in een feed real-time hun geld in de gaten houden. Zo is te zien hoe veel uitgaven ze doen en wat er op hun rekening binnenkomt. Er zijn limieten in te stellen voor zelfgekozen periodes. Daarnaast kunnen klanten hun bankpas blokkeren en deblokkeren, een pincode instellen en extra beveiligingslagen toevoegen.

Een opvallende beveiliging is stemherkenning. Gebruikers moeten een korte videoboodschap maken, waarin ze een specifieke zin uitspreken. Dit wordt gebruikt voor biometrische identificatie indien de klant om welke reden dan ook niet meer in de app kan komen.

Klantcontact
Ook het klantcontact verloopt via de app. Live chat, berichten of telefoongesprekken worden vanuit de app aangestuurd, evenals toegang tot persoonsgegevens.

De bank is in januari 2014 opgericht door Anne Boden en ontving in juli vorig jaar een bankenlicentie van de Britse evenknie van de Autoriteit Financiële Markten, de FCA.









comments powered by Disqus