ING laat klanten betalen via iMessage

ING laat klanten betalen via iMessage
  • 8 februari 2017
  • Redactie

Klanten van ING kunnen voortaan via iMessage betaalverzoeken maken en versturen. Dat maakt de bank vandaag bekend.

De toepassing kan worden geïntegreerd in het berichtensysteem van Apple, waarna gebruikers direct vanuit iMessage geld kunnen terugvragen voor bijvoorbeeld een etentje zonder in te loggen in de ING Mobiel Bankieren App. Wel dienen klanten de meest recente versie van deze app te hebben geïnstalleerd op hun iPhone of iPad en is de functionaliteit alleen beschikbaar in het besturingssysteem iOS 10.


Twyp
De dienst lijkt op Twyp, een vorig jaar gelanceerde app waarmee ING-klanten in een chatomgeving geld naar elkaar konden overmaken. Elf maanden na de lancering stopte de dienst. Volgens de bank vonden de klanten een aparte app voor onderling betalen niet nodig. Door de betaalfunctie nu bij een bestaande chatapp in te bouwen, hoopt ING dit bezwaar te ondervangen. De met Twyp vergelijkbare app Tikkie van ABN Amro, die werkt via WhatsApp, bleek afgelopen jaar wel een succes.

comments powered by Disqus