Zendesk reageert op nieuwe wetgeving nepreviews

Zendesk reageert op nieuwe wetgeving nepreviews
  • 6 april 2022
  • Peter van Woensel Kooy

De Eerste Kamer heeft ingestemd met een nieuwe wet die onder meer het plaatsen van nepreviews tegen moet gaan. Vanaf 28 mei 2022 is dit in de hele Europese Unie verboden. Martine Niermans, directeur van Zendesk Nederland, overziet enkele gevolgen voor het klantcontact.

Niermans, directeur van Zendesk Nederland zegt: 'Het feit dat er wetgeving komt op dit gebied betekent ook dat de betrouwbaarheid en daarmee de autoriteit van reviews wordt verhoogd. Genoeg reden voor platformen om de kracht van reviews als een kans te zien en hier nog actiever mee aan de slag te gaan. Dit begint bij dat je consumenten een ervaring biedt die het waard is om te beoordelen en hen vervolgens aan te moedigen deze te delen.' 

Geïntegreerd platform
Om zowel positieve als negatieve reviews te beheren, helpt het volgens haar om duidelijkheid te hebben over wie hiervoor verantwoordelijk is en processen en systemen in te richten voor een adequate reactie. 'Heeft het serviceteam een geïntegreerd platform om reviews op sites zoals Trustpilot en Google Reviews te monitoren en erop te reageren? Zelfs als een recensie negatief is, kan het hebben van de tools om een empathische reactie te geven en problemen op te lossen, de sleutel zijn om een negatieve review om te zetten in een positieve. Door deze dingen goed in te richten, kunnen bedrijven de nieuwe regelgeving met vertrouwen tegemoet treden, reviews voor hen laten werken en loyalere klanten creëren.'
(PvWK)

 


Martine Niermans, directeur van Zendesk

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link